• Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
Supsurfer.pl
  • Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Testy

JP Australia CruisAir LE 11’6”

JP Australia CruisAir LE 11’6”
KM
17/06/2022

Mieliśmy już okazję testować niezwykle udaną deskę allround, JP AllroundAir LE 3DS 10’6”, która urzekła nas świetnymi osiągami i zwinnością na wodzie. Teraz w nasze ręce wpadła kolejna deska JP, tym razem o touringowym charakterze. Czy CruisAir wywołał równie pozytywne wrażenie?

Konstrukcja i wyposażenie

Model CruisAir 11’6” dostępny jest w aż czterech różnych technologiach. Do testu otrzymaliśmy wersję LE, czyli Light Edition. Jest to lekka konstrukcja, zbudowana ze zgrzewanych dwuwarstwowych laminatów pokładu i dna oraz termicznie połączonej burty, na którą dodatkowo naklejono drugą warstwę PVC. Jeśli interesują Was szczegóły konstrukcyjne, więcej informacji o technologiach pompowanych desek JP znajdziecie w tym artykule. 

Parametry JP CruisAir LE 11’6”:

  • Długość: 11’6”
  • Szerokość: 30”
  • Grubość: 6”
  • Pojemność: 311 litrów
  • Waga: 8.2 kg
  • Ciśnienie: 15 psi

Cena: 3889 zł

W zestawie znajdują się: 

  • Plecak
  • Pompka dwukierunkowa
  • Zestaw naprawczy
  • Instrukcja obsługi

Dzięki laminowanej konstrukcji deska jest nie tylko bardzo lekka, ale też z łatwością pozwala zwinąć się w ciasny pakunek, który bez problemu włożymy do średniej wielkości plecaka. W przypadku tak dużej deski, przeznaczonej m.in. na dłuższe wycieczki, są to niebagatelne zalety. Po napompowaniu do 15 psi CruisAir nabiera typowo touringowego kształtu. Ostrzej zakończony dziób przechodzi w prowadzone równolegle burty, kończąc się nieco szerszą rufą. Widać też, że producent przywiązuje uwagę do lini rockera deski. Dziób nie jest nadmiernie wygięty do góry, tylko łagodnie i stopniowo unosi się nad linię wody.

Wykonanie deski stoi na wysokim poziomie. Równe powierzchnie kadłuba, staranne łączenia poszczególnych elementów i „żywa” kolorystyka deski sprawiają estetyczne wrażenie. Nie ma wątpliwości, że mamy przed sobą supa z wyższej półki. Samo wyposażenie pokładu jest standardowe: jedna linka bagażowa, uchwyt do przenoszenia deski, zaczep na smycz i zawór – to wszystko co znajdziemy na pokładzie. Na dnie zamontowano skrzynkę us-box, w którą włożymy statecznik ze zintegrowaną śrubką. Dzięki niej cała operacja odbywa się bez użycia dodatkowych narzędzi. Do deski, jako dodatek, otrzymaliśmy wiosło wykonane z włókna szklanego – JP Glass. Więcej o jego właściwościach pisaliśmy w teście 2-częściowych wioseł JP. 

Wrażenia na wodzie 

Choć CruisAir 11’6” należy do mniejszych touringów, to w zestawieniu z allroundami wciąż trzeba go traktować jako dużego supa. Zapewnia dobre poczucie stabilności, z powodzeniem wystarczające nawet dla początkujących supsurferów. Jedynie osoby ważące powyżej 100 kg, lub mające większe problemy z poczuciem równowagi, powinny zainteresować się szerszą deską do celów szkoleniowych. Porównania z allroundami kończą się po pierwszych ruchach wiosłem. CruisAir chętnie przyspiesza do prędkości przeważnie nieosiągalnych dla krótszych i szerszych supów. Dużą rolę odgrywa tu niska waga deski, dzięki której rozpędzenie jej nie wymaga większego wysiłku. Dłuższe deski do touringu mogą oferować jeszcze lepszą prędkość, jednak CruisAir ma coś, co szczególnie lubimy w szeroko rozumianym touringowaniu – świetnie wyważony kompromis pomiędzy prędkością, łatwością pływania i manewrowością. To wprost idealny sup do zapuszczenia się w nasz lokalny labirynt kanałów Międzyodrza, gdzie dłuższe proste odcinki często przerywane są meandrami i wodnymi skrzyżowaniami. Dobra prędkość pozwala sprawnie pokonywać kilometrowe proste, ale nie musimy się stresować, gdy trzeba wykonać ostrzejszy zakręt czy pokonać falę, wytworzoną przez przepływającą motorówkę. Trochę szkoda, że na rufie deski nie znajdziemy choćby drobnego kick pada, ułatwiającego zabawę w szybkie zwroty. Takie wyposażenie pojawia się dopiero w najdroższej wersji tego modelu. CruisAir 11’6” spełnia oczekiwania osiągów, jakie stawiamy przed typową deską do touringu, ale nie ogranicza się do roli pociągu, jadącego wyłącznie na wprost po szynach. Jest w tej desce trochę allroundowego charakteru, co docenią zarówno początkujący supsurferzy, jak i osoby lubiące wycieczki bardziej krętymi trasami.  

Podsumowanie

JP CruisAir 11’6” należy do grupy mniejszych i bardziej wszechstronnych touringów, które spokojniejszych akwenach z powodzeniem mogą konkurować z deskami allround. Oferuje wyższą prędkość od przeciętnego allrounda, ale nie zmusza do nadmiernego skupiania się nad balansem ciała, ani też do wytężonej pracy podczas wykonywania manewrów. Jeśli zastanawiasz się nad wyborem pomiędzy typowym allroundem, a klasycznym tourigiem, od wyścigowych osiągów większe znacznie ma dla Ciebie łatwość pływania, a do zabawy w surfing z wiosłem wykorzystasz inną deskę, JP CruisAir 11’6” będzie idealnym wyborem. 

Deskę do testu udostępnił sklep Easy-surfshop.pl

Powiązane tematycruisairjp australiasuptest
Subscribe
Połącz za pomocą
Login
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
Powiadom o
guest
Połącz za pomocą
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Testy
17/06/2022
KM

Powiązane tematycruisairjp australiasuptest

Więcej z działu Testy

  • więcej
    Jobe Duna 11’6”

    Z touringowym modelem 11’6 firmy Jobe znamy się nie od dziś. Nasz kolega Michał używa tej deski już od jakichś...

    KM 29/07/2023
  • więcej
    JP Australia SportstAir SE 3DS 12’6×28”

    Wśród desek do toruingu możemy wyróżnić dwie podstawowe grupy modeli. Pierwszą z nich są supy typowo turystyczne, szybsze...

    KM 26/07/2023
  • więcej
    North SUP Docker

    Deska sup na jachcie to coraz częstszy widok na turystycznych szlakach wodnych. Dla wielu żeglarzy mała, pakowna...

    KM 15/07/2023
  • więcej
    North SUP Pace 11’6”

    Jedną z ciekawszych premier tego roku na supowym rynku było pojawienie się pompowanych desek marki North Sails. Może...

    KM 27/06/2023
  • więcej
    Starboard Sprint Airline 14’x25.5”

    Gdy przed oficjalną premierą deski pada na niej tytuł mistrza świata, lepszej reklamy nie można sobie wyobrazić. Z takim marketingowym...

    KM 09/05/2023
  • więcej
    Shark Race SUP 14’

    W pierwszym teście sezonu 2023 sięgnęliśmy po najszybszą deskę z oferty firmy Shark, wyścigowy model Race SUP...

    KM 05/02/2023
  • więcej
    Starboard All Star Airline 14’x24.5”

    W ciągu ostatnich lat Starboard mocno ugruntował swoją pozycję jednego ze ścisłych liderów wśród producentów pompowanych desek race....

    KM 14/10/2022
  • więcej
    Uone Voyager 12’6”

    W bieżącym sezonie touringowa flota marki Uone wzbogaciła się o kolejny model. Mieliśmy już okazję testować turystyczne supy...

    KM 12/09/2022
Przewiń więcej
Tap
  • Popularne

  • Nowe

  • Komentarze

  • Jak przechować deskę SUP przez zimę
    Porady30/11/2023
  • Starboard SUP 2024
    Aktualności15/09/2023
  • Halowe zawody SUP – Yacht Salon 2023
    Aktualności27/09/2023
  • Halowe zawody SUP – wyniki
    Aktualności30/10/2023
  • Mistrzostwa Świata SUP ICF 2023 na horyzoncie
    Aktualności12/10/2023
  • Ułański SUP sezon 2023
    Aktualności02/12/2023
  • Jak przechować deskę SUP przez zimę
    Porady30/11/2023
  • Dzień na plaży z supami 
    Filmy28/11/2023
  • Nowości Red Paddle Co 2024
    Aktualności13/11/2023
  • Francuski Downwind Foil Open 2023
    Aktualności09/11/2023
  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Tomcio :

    Niedawno byłem świadkiem sytuacji, gdzie z supa opartego o ławkę…

  • Mario :

    Najslabsze deski na rynku RAPID nazwa zapożyczona od FANATICA(2017) i…

  • KM :

    Cześć Xrosiczkax! Bravo 20 działa przy rozładowanym akumulatorze. Wystarczy użyć kabla…

Facebook

Supsurfer.pl

Polski SUP magazyn o surfingu z wiosłem - najszybciej rozwijającym się sporcie wodnym na świecie!

TAGI

sup film regaty test starboard itiwit surfing deska porady 2019 decathlon foil deski fanatic zawody 2020 mistral 2018 2021 zima spływ kołobrzeg 2016 odra 2017 szczecin aztron 2022 wyprawy aqua marina red paddle rrd race wiosło mistrzostwa świata rzeka 2015 gryfino uone 2023
  • Popularne

  • Najnowsze

  • Komentarze

  • Jak przechować deskę SUP przez zimę
    Porady30/11/2023
  • Nowości Red Paddle Co 2024
    Aktualności13/11/2023
  • Ułański SUP sezon 2023
    Aktualności02/12/2023
  • Dzień na plaży z supami 
    Filmy28/11/2023
  • Ułański SUP sezon 2023
    Aktualności02/12/2023
  • Jak przechować deskę SUP przez zimę
    Porady30/11/2023
  • Dzień na plaży z supami 
    Filmy28/11/2023
  • Nowości Red Paddle Co 2024
    Aktualności13/11/2023
  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Tomcio :

    Niedawno byłem świadkiem sytuacji, gdzie z supa opartego o ławkę…

  • Mario :

    Najslabsze deski na rynku RAPID nazwa zapożyczona od FANATICA(2017) i…

  • KM :

    Cześć Xrosiczkax! Bravo 20 działa przy rozładowanym akumulatorze. Wystarczy użyć kabla…

Copyright © 2022 Supsurfer.pl | Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI serwisu Supsurfer.pl

Unifiber WindSUP Oxygen 10’7” FCD
Wing na pompowanym supie
wpDiscuz