• Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
Supsurfer.pl
  • Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Testy

2-częściowe wiosła JP Australia

2-częściowe wiosła JP Australia
KM
27/09/2021

W 2021 roku na polskim rynku pojawił się nowy dystrybutor produktów marki JP Australia. Został nim sklep Easy-surfshop.pl, dzięki któremu wcześniej my mogliśmy poznać bardzo udaną deskę allround JP AllroundAir LE 3DS 10’6”, a teraz prawie całą paletę 2-częściowych wioseł tej firmy – od rekreacyjnego modelu Glass PE, do wyczynowego Carbon Pro. Do kompletu zabrakło tylko modelu Alloy, czyli budżetowego wiosła z aluminium. Jak sprawują się poszczególne wiosła i które najlepiej będzie odpowiadać Waszym potrzebom? Spróbujemy odpowiedzieć na te pytania. 

JP Glass PE

Glass PE – rekreacyjny model, mający być alternatywą dla cięższych wioseł z aluminium. Jego poszczególne elementy wykonane są z różnych materiałów: pióro – włókno szklane wzmocnione polietylenem, trzonek – włókno szklane, część wysuwana – aluminium, rączka – plastik. 

Rozmiar pióra: 581 cm², zakres długości: 162 – 217 cm, waga: 0,96 kg, cena: 459 zł. 

Choć wiosło jest lżejsze od typowego modelu z aluminium, to jednak czuć, że trochę waży. Ponieważ wysuwaną część trzonka wykonano z aluminium, jego punkt ciężkości umiejscowiony jest nieco wyżej od przeciętnego wiosła. To, co wyróżnia Glass PE od typowego „aluminiaka”, to praca w wodzie. Wiosło JP reaguje bardziej sprężyście i sprawniej napędza deskę. Rozmiar pióra został dobrze dobrany do potrzeb początkujących osób, a wyprofilowanie powierzchni w kształcie „V” zapewnia równe prowadzenie w wodzie. Plusem polietylenowej konstrukcji pióra jest jego wytrzymałość. Bez szwanku przejdzie niejedno spotkanie z kamienistym dnem. Minusem – wolniejsza reakcja i większy ciężar. 

Mimo największej wagi ze wszystkich testowanych wioseł, JP Glass PE wywołało ogólnie pozytywne wrażenie, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę jego znacznie niższą cenę i bardzo wytrzymałą konstrukcję. Jest dobrze wykonane, wygodne i świetnie spisze się w roli pierwszego wiosła do deski allround. 

JP Glass

Rekreacyjne wiosło dla osób szukających lżejszej konstrukcji przy zachowaniu umiarkowanej ceny. Pióro i trzonek wykonano z włókna szklanego, element wysuwany z kompozytu szklano–węglowego, a rączkę z plastiku. Konstrukcję pióra, którego powierzchnię wyprofilowano w kształcie litery Y, dodatkowo usztywniono stringerem.  

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,78 kg, cena: 919 zł. Wiosło dostępne jest też z większym rozmiarem pióra. 

Wyraźny skok ceny w stosunku do modelu Glass PE idzie tutaj w parze z odczuwalnie lepszym wrażeniem na wodzie. Wiosło jest lżejsze i bardziej energicznie pracuje. Konstrukcja z włókna szklanego nadaje mu przyjemnie elastyczny charakter, dzięki któremu odczuwamy pewną amortyzację podczas wiosłowania i mniej się męczymy. Odpowiednia sztywność została jednak zachowana, więc nie ma tu mowy o gumowatej giętkości, znanej z tanich wioseł z włókna szklanego. Prawdopodobnie duża w tym zasługa usztywnionego pióra oraz węglowo-szklanej konstrukcji elementu wysuwanego trzonka. Pióro bardzo równo prowadzi się w wodzie, zapewniając dobrą moc odepchnięcia. Jego charakter świetnie pasuje do desek allround i rekreacyjnego touringu. 

Jeśli cena nie gra aż takiej roli, wybralibyśmy Glassa od tańszego modelu PE. Wiosłowanie tym pagajem jest po prostu lżejsze i przyjemniejsze. Bardzo udane i komfortowe wiosło do ogólnej rekreacji.

JP Carbon Glass

Zwiększamy udział węgla i tylko nieznacznie podnosimy cenę. JP Carbon Glass to bardziej podrasowana wersja modelu Glass z tym samym kształtem pióra. Włókno szklane znajdziemy tu już tylko w trzonku. Pióro, rączkę oraz element wysuwany trzonka wykonano z węgla. 

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,69 kg, cena: 1009 zł. Wiosło dostępne jest też z większym rozmiarem pióra. 

Choć skok jakościowy jest już mniejszy niż w przypadku zmiany z modelu Glass PE na Glass, to wciąż odczuwalny. Główne różnice polegają na nieco lżejszej wadze i większej sztywności wiosła. Reakcja w wodzie staje się przez to bardziej bezpośrednia i szybsza. Pióro, podobnie do modelu Glass, zapewnia świetne prowadzenie i, dzięki sztywniejszej konstrukcji, jeszcze większą moc odepchnięcia. To sprawia, że model Carbon Glass znakomicie spisze się w parze z deskami allround, poważniejszym touringu, podczas surfingu na falach, a nawet w rekreacyjnych regatach. 

Carbon Glass to najwszechstronniejsze wiosło w palecie JP Australia. Większość osób z pewnością skorzysta z lżejszej i sztywniejszej konstrukcji, szczególnie jeśli w planach pojawi się zabawa na falach, czy chęć uzyskania wyższych prędkości. Dla osób preferujących bardziej elastyczną pracę wiosła i spokojniejszą rekreację, trochę tańszy model Glass może być wystarczającym wyborem. 

JP Carbon

Wchodzimy w świat wyczynu. JP Carbon to regatowe wiosło, polecane przez producenta również do touringu i na fale. Mamy tu smukłe pióro wykonane w 100% z karbonu ze środkowym wyżłobieniem w kształcie V, trzonek z udziałem 60% węgla, wysuwaną rurkę z karbonu oraz węglową rączkę. 

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,64 kg, cena: 1469 zł. Wiosło dostępne jest też z mniejszym i większym rozmiarem pióra. 

JP Carbon znacząco różni się charakterem od modelu Carbon Glass. Smukły, regatowy kształt pióra sugeruje aktywniejsze wiosłowanie z wyższą kadencją. Sprzyja temu bardzo lekkie i równe prowadzenie w wodzie. Zachowano w nim równowagę pomiędzy mocą odepchnięcia, a szybkością ruchu, typową dla nowoczesnych wioseł race. JP Carbon powinno przypaść do gustu szczególnie tym osobom, które lubią nieco wyższą sztywność wiosła. Nie do końca przekonuje nas rekomendacja producenta na fale, ponieważ do takiego pływania wolelibyśmy wiosło z mniej smukłym piórem. Za to w wyścigach, czy do poważniejszego touringu, JP Carbon będzie prawdziwą maszyną.  

Wiosło dla doświadczonych sup surferów, którzy szukają wyczynowego modelu do wyścigów za bardziej przystępną cenę. 

JP Carbon Pro

Najbardziej wyczynowe wiosło race w kolekcji JP. Jeszcze lżejsze, jeszcze sztywniejsze i jeszcze droższe od modelu Carbon. Dzieli z nim ten sam kształt pióra, jednak wszystkie elementy wykonano tutaj ze 100% karbonu. 

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,58 kg, cena: 2019 zł. Wiosło dostępne jest też z mniejszym i większym rozmiarem pióra.

JP Carbon Pro przejawia zdecydowanie wyczynowy charakter. Wiosło jest bardzo sztywne i lekkie, wprost stworzone do szybkiego wiosłowania z wysoką kadencją. W porównaniu do modelu Carbon da się wyczuć trochę niższą wagę, ale przede wszystkim wspomnianą wyższą sztywność. Jeśli lubicie sztywne wiosła – to jest Wasz wybór. Jeśli wolicie trochę bardziej wybaczającą pracę bardziej elastycznego trzonka, model Carbon może być dla Was lepszą opcją. Wiosło świetnie leży w dłoniach i równie wspaniale prowadzi się w wodzie. Jego walory docenią przede wszystkim doświadczeni zawodnicy z dobrą techniką wyścigowego wiosłowania. 

JP Carbon Pro to absolutny top wśród wioseł zawodniczych. Jego charakter definiuje spora ogólna sztywność oraz pióro lubiące pracę na wysokich obrotach. Jeśli to odpowiada Waszemu stylowi wiosłowania, będzie tym modelem zachwyceni. 

Wiosła do testu udostępnił sklep Easy-surfshop.pl 

Powiązane tematyjp australiasuptestwiosło
Subscribe
Połącz za pomocą
Login
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
Powiadom o
guest
Połącz za pomocą
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Testy
27/09/2021
KM

Powiązane tematyjp australiasuptestwiosło

Więcej z działu Testy

  • więcej
    Jobe Duna 11’6”

    Z touringowym modelem 11’6 firmy Jobe znamy się nie od dziś. Nasz kolega Michał używa tej deski już od jakichś...

    KM 29/07/2023
  • więcej
    JP Australia SportstAir SE 3DS 12’6×28”

    Wśród desek do toruingu możemy wyróżnić dwie podstawowe grupy modeli. Pierwszą z nich są supy typowo turystyczne, szybsze...

    KM 26/07/2023
  • więcej
    North SUP Docker

    Deska sup na jachcie to coraz częstszy widok na turystycznych szlakach wodnych. Dla wielu żeglarzy mała, pakowna...

    KM 15/07/2023
  • więcej
    North SUP Pace 11’6”

    Jedną z ciekawszych premier tego roku na supowym rynku było pojawienie się pompowanych desek marki North Sails. Może...

    KM 27/06/2023
  • więcej
    Starboard Sprint Airline 14’x25.5”

    Gdy przed oficjalną premierą deski pada na niej tytuł mistrza świata, lepszej reklamy nie można sobie wyobrazić. Z takim marketingowym...

    KM 09/05/2023
  • więcej
    Shark Race SUP 14’

    W pierwszym teście sezonu 2023 sięgnęliśmy po najszybszą deskę z oferty firmy Shark, wyścigowy model Race SUP...

    KM 05/02/2023
  • więcej
    Starboard All Star Airline 14’x24.5”

    W ciągu ostatnich lat Starboard mocno ugruntował swoją pozycję jednego ze ścisłych liderów wśród producentów pompowanych desek race....

    KM 14/10/2022
  • więcej
    Uone Voyager 12’6”

    W bieżącym sezonie touringowa flota marki Uone wzbogaciła się o kolejny model. Mieliśmy już okazję testować turystyczne supy...

    KM 12/09/2022
Przewiń więcej
Tap
  • Popularne

  • Nowe

  • Komentarze

  • Unifiber Beach Cart
    Aktualności10/08/2023
  • North SUP Pace 11’6”
    Testy27/06/2023
  • Planet Baltic SUP Race 2023 – morze wzywa zawodników!
    Aktualności07/07/2023
  • Jobe Duna 11’6”
    Testy29/07/2023
  • SUP na torze w Wietrznicach
    Filmy30/06/2023
  • Siedem scen Holandii
    Filmy21/09/2023
  • Starboard SUP 2024
    Aktualności15/09/2023
  • SUP ekspedycja po Lofotach 
    Filmy08/09/2023
  • SUPem przez zarośniętą przeszkodę
    Porady04/09/2023
  • Odra SUP Cup 2023
    Aktualności01/09/2023
  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Tomcio :

    Niedawno byłem świadkiem sytuacji, gdzie z supa opartego o ławkę…

  • Mario :

    Najslabsze deski na rynku RAPID nazwa zapożyczona od FANATICA(2017) i…

  • KM :

    Cześć Xrosiczkax! Bravo 20 działa przy rozładowanym akumulatorze. Wystarczy użyć kabla…

Facebook

Supsurfer.pl

Polski SUP magazyn o surfingu z wiosłem - najszybciej rozwijającym się sporcie wodnym na świecie!

TAGI

sup film regaty test starboard itiwit surfing deska porady 2019 decathlon foil deski fanatic 2020 mistral zawody 2018 2021 zima spływ kołobrzeg 2016 odra 2017 szczecin aztron 2022 rrd wyprawy aqua marina red paddle race wiosło rzeka 2015 gryfino mistrzostwa świata 2023 naish
  • Popularne

  • Najnowsze

  • Komentarze

  • IV Mistrzostwa Polski SUP – relacja filmowa
    Filmy28/08/2023
  • SUPem przez zarośniętą przeszkodę
    Porady04/09/2023
  • Odra SUP Cup 2023
    Aktualności01/09/2023
  • Starboard SUP 2024
    Aktualności15/09/2023
  • Siedem scen Holandii
    Filmy21/09/2023
  • Starboard SUP 2024
    Aktualności15/09/2023
  • SUP ekspedycja po Lofotach 
    Filmy08/09/2023
  • SUPem przez zarośniętą przeszkodę
    Porady04/09/2023
  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Tomcio :

    Niedawno byłem świadkiem sytuacji, gdzie z supa opartego o ławkę…

  • Mario :

    Najslabsze deski na rynku RAPID nazwa zapożyczona od FANATICA(2017) i…

  • KM :

    Cześć Xrosiczkax! Bravo 20 działa przy rozładowanym akumulatorze. Wystarczy użyć kabla…

Copyright © 2022 Supsurfer.pl | Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI serwisu Supsurfer.pl

Spinera SUP Light 11’2” ULT
Uone Versatile 10’6”
wpDiscuz