• Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
Supsurfer.pl
  • Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Testy

2-częściowe wiosła JP Australia

2-częściowe wiosła JP Australia
KM
27/09/2021

W 2021 roku na polskim rynku pojawił się nowy dystrybutor produktów marki JP Australia. Został nim sklep Easy-surfshop.pl, dzięki któremu wcześniej my mogliśmy poznać bardzo udaną deskę allround JP AllroundAir LE 3DS 10’6”, a teraz prawie całą paletę 2-częściowych wioseł tej firmy – od rekreacyjnego modelu Glass PE, do wyczynowego Carbon Pro. Do kompletu zabrakło tylko modelu Alloy, czyli budżetowego wiosła z aluminium. Jak sprawują się poszczególne wiosła i które najlepiej będzie odpowiadać Waszym potrzebom? Spróbujemy odpowiedzieć na te pytania. 

JP Glass PE

Glass PE – rekreacyjny model, mający być alternatywą dla cięższych wioseł z aluminium. Jego poszczególne elementy wykonane są z różnych materiałów: pióro – włókno szklane wzmocnione polietylenem, trzonek – włókno szklane, część wysuwana – aluminium, rączka – plastik. 

Rozmiar pióra: 581 cm², zakres długości: 162 – 217 cm, waga: 0,96 kg, cena: 459 zł. 

Choć wiosło jest lżejsze od typowego modelu z aluminium, to jednak czuć, że trochę waży. Ponieważ wysuwaną część trzonka wykonano z aluminium, jego punkt ciężkości umiejscowiony jest nieco wyżej od przeciętnego wiosła. To, co wyróżnia Glass PE od typowego „aluminiaka”, to praca w wodzie. Wiosło JP reaguje bardziej sprężyście i sprawniej napędza deskę. Rozmiar pióra został dobrze dobrany do potrzeb początkujących osób, a wyprofilowanie powierzchni w kształcie „V” zapewnia równe prowadzenie w wodzie. Plusem polietylenowej konstrukcji pióra jest jego wytrzymałość. Bez szwanku przejdzie niejedno spotkanie z kamienistym dnem. Minusem – wolniejsza reakcja i większy ciężar. 

Mimo największej wagi ze wszystkich testowanych wioseł, JP Glass PE wywołało ogólnie pozytywne wrażenie, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę jego znacznie niższą cenę i bardzo wytrzymałą konstrukcję. Jest dobrze wykonane, wygodne i świetnie spisze się w roli pierwszego wiosła do deski allround. 

JP Glass

Rekreacyjne wiosło dla osób szukających lżejszej konstrukcji przy zachowaniu umiarkowanej ceny. Pióro i trzonek wykonano z włókna szklanego, element wysuwany z kompozytu szklano–węglowego, a rączkę z plastiku. Konstrukcję pióra, którego powierzchnię wyprofilowano w kształcie litery Y, dodatkowo usztywniono stringerem.  

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,78 kg, cena: 919 zł. Wiosło dostępne jest też z większym rozmiarem pióra. 

Wyraźny skok ceny w stosunku do modelu Glass PE idzie tutaj w parze z odczuwalnie lepszym wrażeniem na wodzie. Wiosło jest lżejsze i bardziej energicznie pracuje. Konstrukcja z włókna szklanego nadaje mu przyjemnie elastyczny charakter, dzięki któremu odczuwamy pewną amortyzację podczas wiosłowania i mniej się męczymy. Odpowiednia sztywność została jednak zachowana, więc nie ma tu mowy o gumowatej giętkości, znanej z tanich wioseł z włókna szklanego. Prawdopodobnie duża w tym zasługa usztywnionego pióra oraz węglowo-szklanej konstrukcji elementu wysuwanego trzonka. Pióro bardzo równo prowadzi się w wodzie, zapewniając dobrą moc odepchnięcia. Jego charakter świetnie pasuje do desek allround i rekreacyjnego touringu. 

Jeśli cena nie gra aż takiej roli, wybralibyśmy Glassa od tańszego modelu PE. Wiosłowanie tym pagajem jest po prostu lżejsze i przyjemniejsze. Bardzo udane i komfortowe wiosło do ogólnej rekreacji.

JP Carbon Glass

Zwiększamy udział węgla i tylko nieznacznie podnosimy cenę. JP Carbon Glass to bardziej podrasowana wersja modelu Glass z tym samym kształtem pióra. Włókno szklane znajdziemy tu już tylko w trzonku. Pióro, rączkę oraz element wysuwany trzonka wykonano z węgla. 

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,69 kg, cena: 1009 zł. Wiosło dostępne jest też z większym rozmiarem pióra. 

Choć skok jakościowy jest już mniejszy niż w przypadku zmiany z modelu Glass PE na Glass, to wciąż odczuwalny. Główne różnice polegają na nieco lżejszej wadze i większej sztywności wiosła. Reakcja w wodzie staje się przez to bardziej bezpośrednia i szybsza. Pióro, podobnie do modelu Glass, zapewnia świetne prowadzenie i, dzięki sztywniejszej konstrukcji, jeszcze większą moc odepchnięcia. To sprawia, że model Carbon Glass znakomicie spisze się w parze z deskami allround, poważniejszym touringu, podczas surfingu na falach, a nawet w rekreacyjnych regatach. 

Carbon Glass to najwszechstronniejsze wiosło w palecie JP Australia. Większość osób z pewnością skorzysta z lżejszej i sztywniejszej konstrukcji, szczególnie jeśli w planach pojawi się zabawa na falach, czy chęć uzyskania wyższych prędkości. Dla osób preferujących bardziej elastyczną pracę wiosła i spokojniejszą rekreację, trochę tańszy model Glass może być wystarczającym wyborem. 

JP Carbon

Wchodzimy w świat wyczynu. JP Carbon to regatowe wiosło, polecane przez producenta również do touringu i na fale. Mamy tu smukłe pióro wykonane w 100% z karbonu ze środkowym wyżłobieniem w kształcie V, trzonek z udziałem 60% węgla, wysuwaną rurkę z karbonu oraz węglową rączkę. 

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,64 kg, cena: 1469 zł. Wiosło dostępne jest też z mniejszym i większym rozmiarem pióra. 

JP Carbon znacząco różni się charakterem od modelu Carbon Glass. Smukły, regatowy kształt pióra sugeruje aktywniejsze wiosłowanie z wyższą kadencją. Sprzyja temu bardzo lekkie i równe prowadzenie w wodzie. Zachowano w nim równowagę pomiędzy mocą odepchnięcia, a szybkością ruchu, typową dla nowoczesnych wioseł race. JP Carbon powinno przypaść do gustu szczególnie tym osobom, które lubią nieco wyższą sztywność wiosła. Nie do końca przekonuje nas rekomendacja producenta na fale, ponieważ do takiego pływania wolelibyśmy wiosło z mniej smukłym piórem. Za to w wyścigach, czy do poważniejszego touringu, JP Carbon będzie prawdziwą maszyną.  

Wiosło dla doświadczonych sup surferów, którzy szukają wyczynowego modelu do wyścigów za bardziej przystępną cenę. 

JP Carbon Pro

Najbardziej wyczynowe wiosło race w kolekcji JP. Jeszcze lżejsze, jeszcze sztywniejsze i jeszcze droższe od modelu Carbon. Dzieli z nim ten sam kształt pióra, jednak wszystkie elementy wykonano tutaj ze 100% karbonu. 

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,58 kg, cena: 2019 zł. Wiosło dostępne jest też z mniejszym i większym rozmiarem pióra.

JP Carbon Pro przejawia zdecydowanie wyczynowy charakter. Wiosło jest bardzo sztywne i lekkie, wprost stworzone do szybkiego wiosłowania z wysoką kadencją. W porównaniu do modelu Carbon da się wyczuć trochę niższą wagę, ale przede wszystkim wspomnianą wyższą sztywność. Jeśli lubicie sztywne wiosła – to jest Wasz wybór. Jeśli wolicie trochę bardziej wybaczającą pracę bardziej elastycznego trzonka, model Carbon może być dla Was lepszą opcją. Wiosło świetnie leży w dłoniach i równie wspaniale prowadzi się w wodzie. Jego walory docenią przede wszystkim doświadczeni zawodnicy z dobrą techniką wyścigowego wiosłowania. 

JP Carbon Pro to absolutny top wśród wioseł zawodniczych. Jego charakter definiuje spora ogólna sztywność oraz pióro lubiące pracę na wysokich obrotach. Jeśli to odpowiada Waszemu stylowi wiosłowania, będzie tym modelem zachwyceni. 

Wiosła do testu udostępnił sklep Easy-surfshop.pl 

Powiązane tematyjp australiasuptestwiosło
Subscribe
Połącz za pomocą
Login
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
Powiadom o
guest
Połącz za pomocą
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Testy
27/09/2021
KM

Powiązane tematyjp australiasuptestwiosło

Więcej z działu Testy

  • więcej
    Starboard All Star Airline 14’x24.5”

    W ciągu ostatnich lat Starboard mocno ugruntował swoją pozycję jednego ze ścisłych liderów wśród producentów pompowanych desek race....

    KM 14/10/2022
  • więcej
    Uone Voyager 12’6”

    W bieżącym sezonie touringowa flota marki Uone wzbogaciła się o kolejny model. Mieliśmy już okazję testować turystyczne supy...

    KM 12/09/2022
  • więcej
    Aqua Marina Coral 10’2”

    Po touringowym modelu 11’6” mieliśmy okazję przetestować drugą deskę firmy Aqua Marina z nowej serii Coral. Jest to...

    KM 12/08/2022
  • więcej
    Aqua Marina Coral Touring 11’6”

    W tym roku do touringowej kolekcji desek Aqua Marina doszedł trzeci model z premierowej serii Coral. Nowy SUP...

    KM 03/08/2022
  • więcej
    Wing na pompowanym supie

    Wingfoil, czyli deska z foilem, napędzana pompowanym skrzydłem, staje się z każdym sezonem coraz bardziej popularną zabawą w wietrzne...

    KM 14/07/2022
  • więcej
    JP Australia CruisAir LE 11’6”

    W ubiegłym roku mieliśmy okazję testować niezwykle udaną deskę allround, JP AllroundAir LE 3DS 10’6”, która urzekła nas świetnymi osiągami...

    KM 17/06/2022
  • więcej
    Unifiber WindSUP Oxygen 10’7” FCD

    Kiedy kilka sezonów temu testowaliśmy jedną z pierwszych pompowanych desek marki Unifiber, WindSUPa Evolution 10’7”, byliśmy zaskoczeni dojrzałością tego sprzętu....

    KM 09/06/2022
  • więcej
    Shark Performance Touring 14’

    Wyczynowy touring z ambicjami deski race – tak w skrócie swoją najnowszą deskę na sezon 2022 opisuje firma...

    KM 21/05/2022
Przewiń więcej
Tap
  • Popularne

  • Nowe

  • Komentarze

  • Zgrupowanie kadry juniorów SUP
    Aktualności21/11/2022
  • Zane Schweitzer na pompowanej desce z foilem
    Filmy02/11/2022
  • Wąski touring czy średniej szerokości sup race? 
    Porady13/11/2022
  • Kona Numinous Hollow 14×21
    Aktualności07/11/2022
  • Starboard Race 2023
    Aktualności09/01/2023
  • Cztery złota dla Polaków na GlaGla Race 2023
    Aktualności26/01/2023
  • Projekt Islandia
    Filmy17/01/2023
  • Wetty – nowe buty na polskim rynku
    Aktualności14/01/2023
  • Kalendarz imprez i zawodów SUP 2023
    Aktualności12/01/2023
  • Starboard Race 2023
    Aktualności09/01/2023
  • Wąski touring czy średniej szerokości sup race? | Supsurfer.pl :

    […] „na szybko” porównać deski Shark Performace Touring 14’x29” (jej test…

  • Kona Numinous Hollow 14×21 | Supsurfer.pl :

    […] ostatnio obserwujemy w sztywnych deskach race, są „puste” kadłuby.…

  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Starboard SUP – nowości 2023 | Supsurfer.pl :

    […] nadał Michael Booth, wygrywając na nim złoty medal w wyścigu…

Facebook

Supsurfer.pl

Polski SUP magazyn o surfingu z wiosłem - najszybciej rozwijającym się sporcie wodnym na świecie!

TAGI

sup film regaty test starboard surfing itiwit deska porady 2019 decathlon deski fanatic 2020 2018 mistral 2021 zawody foil zima spływ 2016 2017 szczecin odra kołobrzeg aztron 2022 rrd wyprawy aqua marina race wiosło rzeka red paddle 2015 gryfino mistrzostwa świata uone aktualności
  • Popularne

  • Najnowsze

  • Komentarze

  • Starboard Race 2023
    Aktualności09/01/2023
  • Kalendarz imprez i zawodów SUP 2023
    Aktualności12/01/2023
  • SUP wyprawa dla zdrowia psychicznego
    Filmy02/01/2023
  • Cztery złota dla Polaków na GlaGla Race 2023
    Aktualności26/01/2023
  • Cztery złota dla Polaków na GlaGla Race 2023
    Aktualności26/01/2023
  • Projekt Islandia
    Filmy17/01/2023
  • Wetty – nowe buty na polskim rynku
    Aktualności14/01/2023
  • Kalendarz imprez i zawodów SUP 2023
    Aktualności12/01/2023
  • Wąski touring czy średniej szerokości sup race? | Supsurfer.pl :

    […] „na szybko” porównać deski Shark Performace Touring 14’x29” (jej test…

  • Kona Numinous Hollow 14×21 | Supsurfer.pl :

    […] ostatnio obserwujemy w sztywnych deskach race, są „puste” kadłuby.…

  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Starboard SUP – nowości 2023 | Supsurfer.pl :

    […] nadał Michael Booth, wygrywając na nim złoty medal w wyścigu…

Copyright © 2022 Supsurfer.pl | Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI serwisu Supsurfer.pl

Spinera SUP Light 11’2” ULT
Uone Versatile 10’6”
wpDiscuz