• Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
Supsurfer.pl
  • Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Testy

2-częściowe wiosła JP Australia

2-częściowe wiosła JP Australia
Krzysztof Mruk
27/09/2021

W 2021 roku na polskim rynku pojawił się nowy dystrybutor produktów marki JP Australia. Został nim sklep Easy-surfshop.pl, dzięki któremu wcześniej my mogliśmy poznać bardzo udaną deskę allround JP AllroundAir LE 3DS 10’6”, a teraz prawie całą paletę 2-częściowych wioseł tej firmy – od rekreacyjnego modelu Glass PE, do wyczynowego Carbon Pro. Do kompletu zabrakło tylko modelu Alloy, czyli budżetowego wiosła z aluminium. Jak sprawują się poszczególne wiosła i które najlepiej będzie odpowiadać Waszym potrzebom? Spróbujemy odpowiedzieć na te pytania. 

JP Glass PE

Glass PE – rekreacyjny model, mający być alternatywą dla cięższych wioseł z aluminium. Jego poszczególne elementy wykonane są z różnych materiałów: pióro – włókno szklane wzmocnione polietylenem, trzonek – włókno szklane, część wysuwana – aluminium, rączka – plastik. 

Rozmiar pióra: 581 cm², zakres długości: 162 – 217 cm, waga: 0,96 kg, cena: 459 zł. 

Choć wiosło jest lżejsze od typowego modelu z aluminium, to jednak czuć, że trochę waży. Ponieważ wysuwaną część trzonka wykonano z aluminium, jego punkt ciężkości umiejscowiony jest nieco wyżej od przeciętnego wiosła. To, co wyróżnia Glass PE od typowego „aluminiaka”, to praca w wodzie. Wiosło JP reaguje bardziej sprężyście i sprawniej napędza deskę. Rozmiar pióra został dobrze dobrany do potrzeb początkujących osób, a wyprofilowanie powierzchni w kształcie „V” zapewnia równe prowadzenie w wodzie. Plusem polietylenowej konstrukcji pióra jest jego wytrzymałość. Bez szwanku przejdzie niejedno spotkanie z kamienistym dnem. Minusem – wolniejsza reakcja i większy ciężar. 

Mimo największej wagi ze wszystkich testowanych wioseł, JP Glass PE wywołało ogólnie pozytywne wrażenie, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę jego znacznie niższą cenę i bardzo wytrzymałą konstrukcję. Jest dobrze wykonane, wygodne i świetnie spisze się w roli pierwszego wiosła do deski allround. 

JP Glass

Rekreacyjne wiosło dla osób szukających lżejszej konstrukcji przy zachowaniu umiarkowanej ceny. Pióro i trzonek wykonano z włókna szklanego, element wysuwany z kompozytu szklano–węglowego, a rączkę z plastiku. Konstrukcję pióra, którego powierzchnię wyprofilowano w kształcie litery Y, dodatkowo usztywniono stringerem.  

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,78 kg, cena: 919 zł. Wiosło dostępne jest też z większym rozmiarem pióra. 

Wyraźny skok ceny w stosunku do modelu Glass PE idzie tutaj w parze z odczuwalnie lepszym wrażeniem na wodzie. Wiosło jest lżejsze i bardziej energicznie pracuje. Konstrukcja z włókna szklanego nadaje mu przyjemnie elastyczny charakter, dzięki któremu odczuwamy pewną amortyzację podczas wiosłowania i mniej się męczymy. Odpowiednia sztywność została jednak zachowana, więc nie ma tu mowy o gumowatej giętkości, znanej z tanich wioseł z włókna szklanego. Prawdopodobnie duża w tym zasługa usztywnionego pióra oraz węglowo-szklanej konstrukcji elementu wysuwanego trzonka. Pióro bardzo równo prowadzi się w wodzie, zapewniając dobrą moc odepchnięcia. Jego charakter świetnie pasuje do desek allround i rekreacyjnego touringu. 

Jeśli cena nie gra aż takiej roli, wybralibyśmy Glassa od tańszego modelu PE. Wiosłowanie tym pagajem jest po prostu lżejsze i przyjemniejsze. Bardzo udane i komfortowe wiosło do ogólnej rekreacji.

JP Carbon Glass

Zwiększamy udział węgla i tylko nieznacznie podnosimy cenę. JP Carbon Glass to bardziej podrasowana wersja modelu Glass z tym samym kształtem pióra. Włókno szklane znajdziemy tu już tylko w trzonku. Pióro, rączkę oraz element wysuwany trzonka wykonano z węgla. 

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,69 kg, cena: 1009 zł. Wiosło dostępne jest też z większym rozmiarem pióra. 

Choć skok jakościowy jest już mniejszy niż w przypadku zmiany z modelu Glass PE na Glass, to wciąż odczuwalny. Główne różnice polegają na nieco lżejszej wadze i większej sztywności wiosła. Reakcja w wodzie staje się przez to bardziej bezpośrednia i szybsza. Pióro, podobnie do modelu Glass, zapewnia świetne prowadzenie i, dzięki sztywniejszej konstrukcji, jeszcze większą moc odepchnięcia. To sprawia, że model Carbon Glass znakomicie spisze się w parze z deskami allround, poważniejszym touringu, podczas surfingu na falach, a nawet w rekreacyjnych regatach. 

Carbon Glass to najwszechstronniejsze wiosło w palecie JP Australia. Większość osób z pewnością skorzysta z lżejszej i sztywniejszej konstrukcji, szczególnie jeśli w planach pojawi się zabawa na falach, czy chęć uzyskania wyższych prędkości. Dla osób preferujących bardziej elastyczną pracę wiosła i spokojniejszą rekreację, trochę tańszy model Glass może być wystarczającym wyborem. 

JP Carbon

Wchodzimy w świat wyczynu. JP Carbon to regatowe wiosło, polecane przez producenta również do touringu i na fale. Mamy tu smukłe pióro wykonane w 100% z karbonu ze środkowym wyżłobieniem w kształcie V, trzonek z udziałem 60% węgla, wysuwaną rurkę z karbonu oraz węglową rączkę. 

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,64 kg, cena: 1469 zł. Wiosło dostępne jest też z mniejszym i większym rozmiarem pióra. 

JP Carbon znacząco różni się charakterem od modelu Carbon Glass. Smukły, regatowy kształt pióra sugeruje aktywniejsze wiosłowanie z wyższą kadencją. Sprzyja temu bardzo lekkie i równe prowadzenie w wodzie. Zachowano w nim równowagę pomiędzy mocą odepchnięcia, a szybkością ruchu, typową dla nowoczesnych wioseł race. JP Carbon powinno przypaść do gustu szczególnie tym osobom, które lubią nieco wyższą sztywność wiosła. Nie do końca przekonuje nas rekomendacja producenta na fale, ponieważ do takiego pływania wolelibyśmy wiosło z mniej smukłym piórem. Za to w wyścigach, czy do poważniejszego touringu, JP Carbon będzie prawdziwą maszyną.  

Wiosło dla doświadczonych sup surferów, którzy szukają wyczynowego modelu do wyścigów za bardziej przystępną cenę. 

JP Carbon Pro

Najbardziej wyczynowe wiosło race w kolekcji JP. Jeszcze lżejsze, jeszcze sztywniejsze i jeszcze droższe od modelu Carbon. Dzieli z nim ten sam kształt pióra, jednak wszystkie elementy wykonano tutaj ze 100% karbonu. 

Rozmiar pióra: 535 cm², zakres długości: 160 – 215 cm, waga: 0,58 kg, cena: 2019 zł. Wiosło dostępne jest też z mniejszym i większym rozmiarem pióra.

JP Carbon Pro przejawia zdecydowanie wyczynowy charakter. Wiosło jest bardzo sztywne i lekkie, wprost stworzone do szybkiego wiosłowania z wysoką kadencją. W porównaniu do modelu Carbon da się wyczuć trochę niższą wagę, ale przede wszystkim wspomnianą wyższą sztywność. Jeśli lubicie sztywne wiosła – to jest Wasz wybór. Jeśli wolicie trochę bardziej wybaczającą pracę bardziej elastycznego trzonka, model Carbon może być dla Was lepszą opcją. Wiosło świetnie leży w dłoniach i równie wspaniale prowadzi się w wodzie. Jego walory docenią przede wszystkim doświadczeni zawodnicy z dobrą techniką wyścigowego wiosłowania. 

JP Carbon Pro to absolutny top wśród wioseł zawodniczych. Jego charakter definiuje spora ogólna sztywność oraz pióro lubiące pracę na wysokich obrotach. Jeśli to odpowiada Waszemu stylowi wiosłowania, będzie tym modelem zachwyceni. 

Wiosła do testu udostępnił sklep Easy-surfshop.pl 

Powiązane tematyjp australiasuptestwiosło
Subscribe
Login
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Testy
27/09/2021
Krzysztof Mruk

Redaktor Supsurfer.pl

Powiązane tematyjp australiasuptestwiosło

Więcej z działu Testy

  • więcej
    Oxygen Touring 12’6”

    W ubiegłym roku sklep Hydrosfera wprowadził na polski rynek nową markę pompowanych desek – Oxygen SUP. Jej kolekcja składa się czterech...

    Krzysztof Mruk 18/01/2025
  • więcej
    UONE Touring 2024

    Jaką deskę do touringu najlepiej wybrać? Krótszą i szeroką, czy klasyczny model 12’6”? A może pójść na...

    Krzysztof Mruk 16/11/2024
  • więcej
    Jobe Neva 12’6”

    Po touringowym modelu Duna 11’6” i allroundowym Mira 10’ mieliśmy okazję sprawdzić, jak pływa kolejny SUP marki Jobe....

    Krzysztof Mruk 21/08/2024
  • więcej
    Starboard iGO 10’8”x33” DL

    Drugim bestsellerem Starboarda w nowej technologii Deluxe Lite, którego udało nam się testować, jest allorundowy model iGO 10’8×33”....

    Krzysztof Mruk 14/08/2024
  • więcej
    Starboard Touring M 12’6”x30” DL

    W tegorocznej ofercie Starboarda pojawiła się premierowa linia pompowanych desek Deluxe Lite, zastępująca dotychczasowe modele ZEN. To zupełnie...

    Krzysztof Mruk 08/08/2024
  • więcej
    Super 10’6” Light

    Czy tania deska SUP może być dobra? Sprawdziliśmy na przykładzie allrounda polskiej marki SUPer, który w tym...

    Krzysztof Mruk 05/08/2024
  • więcej
    Shark Touring 12’6”x30”x5”

    Deska touringowa dla lżejszych osób, którym zależy na wyższej prędkości i dłuższym ślizgu po wodzie – tak...

    Krzysztof Mruk 24/07/2024
  • więcej
    E-foil – loty na elektrycznej desce

    O E-foilu, czyli deskach z hydrofoilem, napędzanych elektrycznym silniczkiem, usłyszeliśmy pierwszy raz jakieś dwa lub trzy lata temu....

    Krzysztof Mruk 11/07/2024
Przewiń więcej
Tap
  • Popularne

  • Najnowsze

  • Komentarze

  • Noc Kupały na SUPach nad Jeziorem Powidzkim
    Aktualności05/04/2025
  • Starboard Air Foil Learner – 4 w 1
    Aktualności14/03/2025
  • Wiosło do SUP foila
    Aktualności26/03/2025
  • Bezpieczne SUPowanie: 10 najczęstszych urazów i jak ich uniknąć
    Porady18/04/2025
  • Fanatic SUP 2025
    Aktualności19/03/2025
  • Perfekcyjny start z plaży według Connora Baxtera
    Porady08/05/2025
  • Sensacyjny debiut Hanny Kamińskiej w Pucharze Świata SUP
    Aktualności05/05/2025
  • Nowe rozwiązanie chroniące wiosła SUP
    Aktualności28/04/2025
  • Bezpieczne SUPowanie: 10 najczęstszych urazów i jak ich uniknąć
    Porady18/04/2025
  • Kantabria – SUP foilowy raj
    Filmy17/04/2025
  • Andrzej :

    Witam ! Lecę na Dominikanę we wrześniu i poszukuje w…

  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Tomcio :

    Niedawno byłem świadkiem sytuacji, gdzie z supa opartego o ławkę…

  • Mario :

    Najslabsze deski na rynku RAPID nazwa zapożyczona od FANATICA(2017) i…

Facebook

Supsurfer.pl

Polski SUP magazyn o surfingu z wiosłem - najszybciej rozwijającym się sporcie wodnym na świecie!

TAGI

sup film regaty test starboard foil porady surfing itiwit deska decathlon 2019 fanatic deski zawody 2020 mistral 2018 kołobrzeg 2021 zima 2016 aztron spływ odra 2017 uone mistrzostwa świata 2022 szczecin red paddle aqua marina wiosło rrd wyprawy 2025 race 2024 ICF planet baltic sup race
  • Popularne

  • Najnowsze

  • Komentarze

  • Bezpieczne SUPowanie: 10 najczęstszych urazów i jak ich uniknąć
    Porady18/04/2025
  • Kantabria – SUP foilowy raj
    Filmy17/04/2025
  • Nowe rozwiązanie chroniące wiosła SUP
    Aktualności28/04/2025
  • Sensacyjny debiut Hanny Kamińskiej w Pucharze Świata SUP
    Aktualności05/05/2025
  • Perfekcyjny start z plaży według Connora Baxtera
    Porady08/05/2025
  • Sensacyjny debiut Hanny Kamińskiej w Pucharze Świata SUP
    Aktualności05/05/2025
  • Nowe rozwiązanie chroniące wiosła SUP
    Aktualności28/04/2025
  • Bezpieczne SUPowanie: 10 najczęstszych urazów i jak ich uniknąć
    Porady18/04/2025
  • Andrzej :

    Witam ! Lecę na Dominikanę we wrześniu i poszukuje w…

  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Tomcio :

    Niedawno byłem świadkiem sytuacji, gdzie z supa opartego o ławkę…

  • Mario :

    Najslabsze deski na rynku RAPID nazwa zapożyczona od FANATICA(2017) i…

Copyright © 2022 Supsurfer.pl | Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI serwisu Supsurfer.pl

Spinera SUP Light 11’2” ULT
Uone Versatile 10’6”
wpDiscuz
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda