• Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
Supsurfer.pl
  • Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Testy

Starboard All Star Airline 14’x24.5”

Starboard All Star Airline 14’x24.5”
KM
14/10/2022

W ciągu ostatnich lat Starboard mocno ugruntował swoją pozycję jednego ze ścisłych liderów wśród producentów pompowanych desek race. Nie bez powodu supy z serii All Star Airline widać prawie na każdych regatach, w których dopuszczone są pompowane konstrukcje. W naszym teście sprawdziliśmy jak dla zwykłego śmiertelnika spisuje się najwęższy i zarazem najbardziej radykalny model „dmuchanego” All Stara – 14’x24.5”. 

Konstrukcja i wyposażenie

Jak na wyczynową deskę przystało, All Star Airline wykonany jest w najbardziej zaawansowanej technologicznie konstrukcji Starboarda o nazwie Deluxe. Mamy tutaj zgrzewane ciśnieniowo łączenia elementów kadłuba, bardzo lekki i sztywny dropstitch oraz szereg ciekawych rozwiązań, poprawiających zachowanie i funkcjonalność deski. Za zwiększoną sztywność kadłuba odpowiadają dwa karbonowe pasy, biegnące przez całą długość pokładu, oraz sztandarowy pomysł Starboarda – arkamidowy kabel w karbonowym pasie, przeciągnięty po dnie deski od skrzynki statecznikowej, przez plastikowy czubek dziobu, aż  do jednego z czterech zaczepów na dziobowej części pokładu. Dno rufy zakończone jest rantem z PVC, nadającym ostrzejszą krawędź spływu wody, co ma pomagać w uzyskiwaniu większej prędkości podczas wiosłowania na maksymalnych obrotach. Na pokładzie znajdziemy bardzo wygodne trzy uchwyty do przenoszenia deski, jeden centralny i dwa boczne, „regatowe”, przydatne podczas wbiegania do wody na starcie wyścigu. Kolejnym innowacyjnym pomysłem Starboarda są wklejone podwyższenia burt w obszarze, gdzie stoimy na desce. Pozwalają one stopom na lepsze oparcie np. podczas płynięcia po zafalowanej wodzie, dzięki czemu uzyskujemy pewniejszy balans na pokładzie. Oprócz tego deskę wyposażono w linkę bagażową i dwa mocowania do kamer, czy też innych urządzeń wspomagających trening. 

Parametry Starboard All Star Airline 14’x24.5”

  • Długość: 14’
  • Szerokość: 24.5”
  • Grubość: 6”
  • Pojemność: 310 litrów
  • Waga: 10.2 kg
  • Ciśnienie: 18 psi

Cena: 7 249 zł

W zestawie znajdują się: 

  • Plecak
  • Pompka dwukierunkowa
  • Zestaw naprawczy
  • Smycz
  • Uchwyt STAR do mocowania akcesoriów
  • Instrukcja obsługi

W pierwszych modelach All Stara Airline sprzed paru lat, przed zejściem na wodę należało poświęcić trochę czasu na dopasowanie i odpowiednie zawiązanie końcówki aramidowego kabla. W nowym modelu jesteśmy praktycznie od razu gotowi do zejścia na wodę. Kabel był już fabrycznie dobrze zamocowany i pozostało jedynie wybranie pasującego zaczepu na dziobie. Pierwsza pozycja wydała nam się trochę za luźna, więc ostatecznie wybraliśmy drugą, która zapewniała odpowiednie naprężenie. Nie warto tutaj przesadzać, ponieważ zbyt mocne naprężenie może odkształcić zaplanowaną linię rockera, co z pewnością nie przełoży się na lepsze osiągi. Z kablem wiąże się jedyny drobny mankament konstrukcyjny. Otóż jego końcówkę należy upchnąć gdzieś w czeluściach skrzynki statecznikowej, co później trochę przeszkadza w mocowaniu statecznika. Przynajmniej podczas kilku pierwszych sesji. Poźniej końcówka kabla jakoś się w tej szynie układa, robiąc miejsce dla głównego gospodarza. 

Z All Starem otrzymujemy bardzo obszerny plecak, który gabarytami dorównuje prawie dwóm  plecakom do desek allround. Wynika to z potrzeby składania deski z obu stron w kierunku środka (a nie z jednego końca do drugiego), gdzie znajdują się usztywnione podwyższenia burt. A ich nie zegniemy, dlatego po złożeniu supa wychodzi nam dość duży pakunek. W zestawie mamy też m.in. bardzo lekko i wydajnie pracującą pompkę z opcją wysysania powietrza oraz elastyczną smycz do zapięcia na kostce. Osoby preferujące zapięcie pod kolanem, będą musiały zorganizować sobie innego leasha. Rzep w firmowej smyczy jest zbyt krótki, by mógł objąć nogę dorosłej osoby powyżej kostki. 

Starboard All Star Airline jest prawdziwym szczytem współczesnej techniki budowy pompowanych desek. Jego kształt, staranność wykonania i pomysłowe rozwiązania konstrukcyjne mogą być dla wielu producentów wzorem godnym naśladowania. 

Wrażenia na wodzie

All Star 14’x24.5” to jedna z najwęższych i najbardziej smukłych pompowanych desek na rynku. Już pierwszy rzut oka na ten kadłub przynosi do głowy dwie myśli: po pierwsze będzie bardzo szybko, po drugie… niekoniecznie łatwo. I faktycznie, wejście na deskę momentalnie przysparza wielu emocji. Miękną kolana, palce stóp niczym szpony mocniej wbijają się w pokład, a błędnik zaczyna z głową zabawę we „wpadnę/nie wpadnę”. Im szybciej pozbędziemy się tych myśli i po prostu zaczniemy wiosłować, tym prędzej przekonamy się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują. Po zdecydowanym starcie deska momentalnie zyskuje na stabilności. Co ciekawe, to wrażenie niepewności było wręcz minimalne na akwenie z płytką wodą, a znacznie większe na głębokiej rzece. Oto jak wiele zależy od naszego nastawienia i obawy przed wpadnięciem do wody. Ale nie ma co ukrywać. All Star 14’x24.5” nie jest łatwą deską. Jej stabilność można porównać do sztywnej race’ówki o szerokości 21 – 22”. Zatem, trzeba już mieć wypływane godziny na bardziej wyczynowym sprzęcie, żeby móc w pełni wykorzystać ten potencjał. A jest on całkiem spory. Deska fantastycznie przyspiesza, szybko osiągając bardzo wysoką prędkość. Jedyną pompowaną deską na jakiej pływaliśmy, która mogłaby się potencjalnie równać pod względem startu i przyspieszenia, jest Itiwit Race 500 14’x25”. Choć Itiwit również osiąga niesamowitą prędkość, to Starboard wydaje się mieć ten dodatkowy bieg przy maksymalnych obrotach, który wprowadza All Stara w jeszcze szybszy ślizg. Mamy tu na myśli naprawdę bardzo szybkie wiosłowanie, np. podczas wyścigu w sprincie. W wyścigach technicznych, czy na długim dystansie, różnice te mogą być mniej odczuwalne. 

Przez swój smukły kształt i płaski rocker All Star oferuje rewelacyjne utrzymywanie kursu. Ta deska jedzie jak po szynach. Wąski kadłub bardzo ułatwia równolegle prowadzenie wiosła względem burty, co dodatkowo usprawnia płynięcie na wprost. All Star 14’x24.5” jest dość czuły na miejsce, w którym stoimy. Jeśli staniemy za bardzo z przodu, wąski i płaski dziób może mieć tendencję do lekkiego nurkowania. Gdy ustawimy stopy tak, że palce będą na lini centralnego uchwytu, wtedy deska lekko sunie po wodzie, z dziobem idealnie ułożonym do rozcinania tafli. All Star zaskakująco dobrze radzi sobie z pokonywaniem mniejszych fal idących prosto w stronę dziobu. Rozcina je niczym nóż, nie powodując przy tym nadmiernej utraty równowagi. Więcej skupienia należy włożyć, gdy fale zaatakują nas z boku burty. Wtedy na ratunek przychodzą kapitalnie przemyślane podwyższenia burt, pozwalające złapać dodatkowy balans. 

Kiedy przyjdzie czas na zwrot i chcemy go wykonać naprawdę szybko, musimy być gotowi na dalekie przejście na tył deski i mocniejsze obciążenie rufy. Wbrew pozorom nie jest to aż tak trudne, jak sugerowałaby to niewielka szerokość All Stara. Jeśli ktoś ma opanowane regatowe nawroty na wyścigowych supach, nie powinien odczuć większych problemów. Zakręty bez przechodzenia na rufę wychodzą znacznie wolniej i wymagają większego wysiłku.  

Podsumowanie

Starboard All Star Airline 14’x24.5” to regatowa maszyna, która nie zawiedzie nawet najbardziej wymagających zawodników, chcących startować w klasie desek pompowanych. Z dobrym sportowcem na pokładzie może nawet zagrozić szerszym sztywnym deskom race. Jest wymagająca, ale też sporo daje w zamian. Jeśli jesteście gotowi na wyzwanie i szukacie najwyższych osiągów dostępnych w pompowanych konstrukcjach, to naszym zdaniem aktualnie najlepsza deska na rynku. Osoby dopiero zaczynające przygodę z wyścigami i deskami race, lub chcące połączyć jedną deską starty w zawodach oraz rekreacyjne pływanie, powinny zainteresować się szerszymi All Starami Airline. 

Deskę do testu udostępnił sklep Hydrosfera.pl

Powiązane tematyairlineall starstarboardsuptest
Subscribe
Połącz za pomocą
Login
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
Powiadom o
guest
Połącz za pomocą
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Testy
14/10/2022
KM

Powiązane tematyairlineall starstarboardsuptest

Więcej z działu Testy

  • więcej
    Shark Race SUP 14’

    W pierwszym teście sezonu 2023 sięgnęliśmy po najszybszą deskę z oferty firmy Shark, wyścigowy model Race SUP...

    KM 05/02/2023
  • więcej
    Uone Voyager 12’6”

    W bieżącym sezonie touringowa flota marki Uone wzbogaciła się o kolejny model. Mieliśmy już okazję testować turystyczne supy...

    KM 12/09/2022
  • więcej
    Aqua Marina Coral 10’2”

    Po touringowym modelu 11’6” mieliśmy okazję przetestować drugą deskę firmy Aqua Marina z nowej serii Coral. Jest to...

    KM 12/08/2022
  • więcej
    Aqua Marina Coral Touring 11’6”

    W tym roku do touringowej kolekcji desek Aqua Marina doszedł trzeci model z premierowej serii Coral. Nowy SUP...

    KM 03/08/2022
  • więcej
    Wing na pompowanym supie

    Wingfoil, czyli deska z foilem, napędzana pompowanym skrzydłem, staje się z każdym sezonem coraz bardziej popularną zabawą w wietrzne...

    KM 14/07/2022
  • więcej
    JP Australia CruisAir LE 11’6”

    Mieliśmy już okazję testować niezwykle udaną deskę allround, JP AllroundAir LE 3DS 10’6”, która urzekła nas świetnymi osiągami i zwinnością na...

    KM 17/06/2022
  • więcej
    Unifiber WindSUP Oxygen 10’7” FCD

    Kiedy kilka sezonów temu testowaliśmy jedną z pierwszych pompowanych desek marki Unifiber, WindSUPa Evolution 10’7”, byliśmy zaskoczeni dojrzałością tego sprzętu....

    KM 09/06/2022
  • więcej
    Shark Performance Touring 14’

    Wyczynowy touring z ambicjami deski race – tak w skrócie swoją najnowszą deskę na sezon 2022 opisuje firma...

    KM 21/05/2022
Przewiń więcej
Tap
  • Popularne

  • Nowe

  • Komentarze

  • Kalendarz imprez i zawodów SUP 2023
    Aktualności12/01/2023
  • Starboard Race 2023
    Aktualności09/01/2023
  • Cztery złota dla Polaków na GlaGla Race 2023
    Aktualności26/01/2023
  • Shark Race SUP 14’
    Testy05/02/2023
  • SUP wyprawa dla zdrowia psychicznego
    Filmy02/01/2023
  • Mistral SUP 2023
    Aktualności23/03/2023
  • Co słychać na Odrze?
    Filmy19/03/2023
  • Zimowy SUP w Szwecji
    Filmy17/03/2023
  • Regatowy pas do smyczy NSP
    Aktualności15/03/2023
  • Airboard Rocket – deska z delfinowym dziobem
    Aktualności13/03/2023
  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Tomcio :

    Niedawno byłem świadkiem sytuacji, gdzie z supa opartego o ławkę…

  • Mario :

    Najslabsze deski na rynku RAPID nazwa zapożyczona od FANATICA(2017) i…

  • KM :

    Cześć Xrosiczkax! Bravo 20 działa przy rozładowanym akumulatorze. Wystarczy użyć kabla…

Facebook

Supsurfer.pl

Polski SUP magazyn o surfingu z wiosłem - najszybciej rozwijającym się sporcie wodnym na świecie!

TAGI

sup film test regaty starboard surfing itiwit deska porady 2019 decathlon deski fanatic 2020 mistral 2018 foil 2021 zawody zima spływ 2016 odra 2017 szczecin kołobrzeg aztron 2022 rrd wyprawy aqua marina red paddle race wiosło rzeka 2015 gryfino mistrzostwa świata uone aktualności
  • Popularne

  • Najnowsze

  • Komentarze

  • Dołącz do ekipy EASY-surfshop!
    Aktualności08/03/2023
  • Gong Sirus – foil gigant!
    Aktualności28/02/2023
  • Co słychać na Odrze?
    Filmy19/03/2023
  • Nowości Jobe SUP Touring 2023
    Aktualności23/02/2023
  • Mistral SUP 2023
    Aktualności23/03/2023
  • Co słychać na Odrze?
    Filmy19/03/2023
  • Zimowy SUP w Szwecji
    Filmy17/03/2023
  • Regatowy pas do smyczy NSP
    Aktualności15/03/2023
  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Tomcio :

    Niedawno byłem świadkiem sytuacji, gdzie z supa opartego o ławkę…

  • Mario :

    Najslabsze deski na rynku RAPID nazwa zapożyczona od FANATICA(2017) i…

  • KM :

    Cześć Xrosiczkax! Bravo 20 działa przy rozładowanym akumulatorze. Wystarczy użyć kabla…

Copyright © 2022 Supsurfer.pl | Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI serwisu Supsurfer.pl

Uone Voyager 12’6”
Shark Race SUP 14’
wpDiscuz