• Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
Supsurfer.pl
  • Aktualności
  • Testy
  • Wyprawy
  • Porady
  • Filmy
  • Kalendarz
  • Kontakt
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Testy

Pompka elektryczna ITIWIT 20 psi

Pompka elektryczna ITIWIT 20 psi
KM
01/02/2022

Od naszego ostatniego testu elektrycznej pompki do supa minęło już parę lat. W tym czasie na rynku pojawiło się kilka nowych modeli różnych firm, z których spora część bazowała na testowanej przez nas pompce Unifibera, lub była jej tańszą i mniej wydajną wersją. Zatem bez niespodzianek. Aż do niedawna. W listopadzie ubiegłego roku w sklepach sieci Decathlon pojawiła się najnowsza pompka elektryczna marki ITIWIT, dedykowana do pompowanych desek sup i kajaków. Niezwykły design, sporo ergonomicznych udogodnień i wysoka moc momentalnie przykuły naszą uwagę. Wisienką na torcie była bardzo atrakcyjna cena, niespotykana dotychczas wśród pompek, mogących pochwalić się ciśnieniem 20 psi. Łącząc ze sobą wszystkie te elementy wychodził nam przepis na rynkowy przebój. Do jego spełnienia pozostał właściwie tylko jeden warunek – pompka musiała równie dobrze wypaść w praktyce. Co właśnie, dzięki uprzejmości sieci Decathlon Polska, postanowiliśmy sprawdzić… 

Pompka elektryczna ITIWIT PEHP100 20 PSI, bo tak brzmi pełna nazwa tego modelu, sprzedawana jest w minimalistycznym, kartonowym opakowaniu, w którym zajdziemy samo urządzenie i niewielką instrukcją obsługi. Zdecydowanie zachęcamy do zapoznania się z zasadą działania tej pompki przed jej pierwszym uruchomieniem. Choć pompka ITIWIT wymaga podłączenia do standardowego gniazda zapalniczki samochodowej, do jej prawidłowego działania potrzebne jest zasilanie 13.8 V o natężeniu minimum 10 A, czyli nieco wyższe od typowego 12 V. W tym celu należy używać pompki wyłącznie przy uruchomionym silniku samochodu. Jeśli zapomnimy uruchomić silnik i włączymy pompkę, na jej wyświetlaczu pojawi się mała ikonka, informująca o braku pełnego zasilania, i po chwili pompka samoczynnie się unieruchomi. W przeciwnym razie mogłoby dojść do uszkodzenia bezpiecznika w samochodzie. Warto też pamiętać, że w niektórych samochodach gniazda zasilania umieszczone z tyłu przy klapie bagażnika są słabsze od tych z przodu kabiny. Jeśli chcecie ich używać, sprawdźcie wcześniej parametry techniczne w instrukcji samochodu. Nawet starsze pompki, wymagające typowego zasilania, potrafią spalić bezpiecznik, gdy użyjemy niewłaściwego gniazda. Przećwiczone osobiście…

Po odpaleniu silnika samochodu możemy działać dalej. I tu wpadamy w pierwszy zachwyt nad pomysłowością projektantów ITIWIT. Genialne rozwiązane patenty na chowanie i zaczepianie rurki oraz kabla zasilającego sprawiają, że nic nam się nie plącze, a całość zajmuje znacznie mniej miejsca. Ileż to razy szukaliśmy w czeluściach bagażnika odkręconego węża, walczyliśmy z pokręconym kablem… Tutaj te problemy są już tylko wspomnieniem. Wystarczy kilka ruchów i pompka jest gotowa do pracy. 

Spód pompki wyposażono w cztery gumowe nóżki/przyssawki, dzięki którym możemy ją pewnie postawić na pompowanej desce. Niektóre pompki w takich sytuacjach podczas pracy wpadają w wibracje i skacząc po pokładzie w końcu spadają z deski na ziemię. Tutaj przyssawki zapobiegają takiej tragedii. Nawet jeśli pokład naszego supa jest w takim miejscu pokryty pianką i przyssawki nie będą w stanie mocniej przyczepić się do powierzchni, ich elastyczność sprawia, że pompka nie szaleje w dzikim tańcu. 

Kabel zasilający o długości 2.5m pozwala na dobre pole manewru z ułożeniem deski przy samochodzie. Natomiast wąż doprowadzający powietrze jest trochę krótszy od innych modeli, co tak naprawdę w niczym nie przeszkadza, a w zamian zyskujemy możliwość zgrabnego przyczepienia do obudowy pompki. Wąż wykonano z nieco twardszej gumy, dzięki czemu sprawia solidniejsze wrażenie od typowych węży z plastiku. Z pompką otrzymujemy trzy różne końcówki i dodatkową uszczelkę, którą można użyć, gdy zawór w naszej desce okaże się zbyt płytki. Oryginalnie założona uszczelka pasowała do zaworów w deskach ITIWIT i Starboard. 

Po uruchomieniu silnika w samochodzie, podłączeniu kabla zasilającego i węża doprowadzającego powietrze, czas włączyć pompkę! Robimy to przez 2-sekundowe naciśnięcie przycisku „Power” na obudowie. Na ekranie wyświetlacza pojawią się wówczas różne symbole, a wśród nich wprawne oko zauważy mrugające naprzemiennie oznaczenie jednostek ciśnienia BAR/PSI. Jeśli wtedy naciśniemy któryś z przycisków + lub –, będziemy mogli tymi samymi przyciskami zmienić ustawienia manometru na BAR lub PSI. Akceptujemy przyciskiem „Power” i gotowe. Wybrana jednostka zostanie zapamięta przy następnym uruchomieniu. Jeśli przegapimy moment migotania symboli i przejdziemy do dalszych operacji, zmiana jednostki ciśnienia będzie możliwa dopiero po ponownym uruchomieniu urządzenia. Teraz pozostaje już tylko wybranie przyciskami + – pożądanego ciśnienia i ponowne naciśnięcie „Power”. 

Pompka ITIWIT pracuje w dwóch trybach: szybkim – aż do nadania desce wstępnego kształtu i normalnym – wysokociśnieniowym. Poniższy film prezentuje przejście pracy pompki z pierwszego trybu na drugi: 

Z podobnym rozwiązaniem spotkaliśmy się już wcześniej przy okazji testu pompki Unifibera, dlatego wykorzystaliśmy ten model do porównania wydajności z pompką ITIWIT. Okazało się, że w pierwszym trybie pracy Unifiber pompował wyraźnie szybciej i deska momentalnie uzyskiwała swój wstępny kształt. W przypadku ITIWIT ten start nie wyglądał już tak spektakularnie, za to pompka z Decathlonu nadrabiała zaległości w drugiej fazie pracy, by w finale okazać się szybszą. Deskę Starboard iGO 10’2 x 31” x 225 l nasz Unifiber napompował do 17 psi w czasie 9 minut, ITIWIT w 7 minut i 19 sekund. Dla porównania napompowanie deski ITIWIT Race 500 14’x25” o pojemności 290 litrów do 17 psi zajęło pompce ITIWIT 9 minut i 15 sekund. Obydwie pompki umożliwiają też wysysanie powietrza z deski – wystarczy przełożyć wąż do drugiego gniazda. Nie mierzyliśmy tutaj czasów, ale ponieważ przy wysysaniu obie pompki pracują w pierwszym trybie, w tej konkurencji Unifiber okazał się szybszy. 

Z tego porównania wyłania się jeszcze jeden wniosek. Parę sezonów temu mieliśmy okazję porównać pompkę Unifibera z pierwszą elektryczną pompką z Decathlonu (model 15 psi). Wtedy Unifiber okazał się wyraźnie szybszy. Zestawiając obecne wynik pojedynku, możemy śmiało stwierdzić, że nowy ITIWIT zdmuchuje starszy model pod względem mocy, ergonomii, bezpieczeństwa i przede wszystkim wydajności. 

Podsumowanie

Nowa pompka ITIWIT 20 psi jest najlepszym dowodem na to, że projektanci sieci Decathlon wsłuchują się w potrzeby sup surferów. Kapitalnie rozwiązane pomysły na przyczepienie węża i schowanie do wnętrza obudowy kabla zasilającego niwelują wiele z mikro problemów, z którymi borykają się użytkownicy klasycznych pompek. Wyższa estetyka urządzenia idzie tu w parze z mniejszym ryzykiem uszkodzenia kabla czy węża oraz znacznie ułatwia pakowanie sprzętu do mniejszej torby. Wydajność pompki stoi na bardzo dobrym poziomie, szczególnie w swoim przedziale cenowym. 20 psi za niecałe 330 zł? Jeszcze parę lat temu coś takiego było nie do pomyślenia! 

Z minusów możemy wymienić właściwie tylko dwa punkty: 

  • potrzebę włączenia silnika samochodu podczas pompowania, za co w terenie zabudowanym można otrzymać mandat
  • obsługa pompki bez wcześniejszego zaznajomienia się z instrukcją może być na początku mało intuicyjna

Oczywiście pozostaje jeszcze jedna, dość istotna kwestia. Mianowicie jak w perspektywie dłuższego użytkowania wytrzymałe okażą się mechanizmy pompki. Na to pytanie niestety nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć po tak krótkim teście. Jednak mając na uwadze 2-letnią gwarancję producenta i dostępność sprzętu w całej sieci sklepów Decathlon, raczej nie widzimy powodu do obaw. 

Pompkę do testu udostępnił sklep Decathlon.pl

Powiązane tematydecathlonitiwitpompka elektrycznasuptest
Subscribe
Połącz za pomocą
Login
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
Powiadom o
guest
Połącz za pomocą
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
Pompka elektryczna 15 psi 12 V ITIWIT | Supsurfer.pl
8 miesięcy temu

[…] Pompka elektryczna ITIWIT 15 psi 12 V to świetny wybór dla każdego, kto szuka ekonomicznej opcji bezwysiłkowego pompowania deski SUP do 15 psi. Jeśli jedziesz nad wodę z 1-2 deskami i możesz je pompować w zasięgu samochodu, tak naprawdę wiele więcej nie jest potrzebne do szczęścia. Jeżeli jednak Twoja deska wymaga wyższego ciśnienia, ITIWIT ma w swojej ofercie nowy model pompki elektrycznej, mogącej napompować supa do 20 psi – przeczytaj test pompki ITIWIT 20 PSI. […]

0
Odpowiedz
Testy
01/02/2022
KM

Powiązane tematydecathlonitiwitpompka elektrycznasuptest

Więcej z działu Testy

  • więcej
    Starboard All Star Airline 14’x24.5”

    W ciągu ostatnich lat Starboard mocno ugruntował swoją pozycję jednego ze ścisłych liderów wśród producentów pompowanych desek race....

    KM 14/10/2022
  • więcej
    Uone Voyager 12’6”

    W bieżącym sezonie touringowa flota marki Uone wzbogaciła się o kolejny model. Mieliśmy już okazję testować turystyczne supy...

    KM 12/09/2022
  • więcej
    Aqua Marina Coral 10’2”

    Po touringowym modelu 11’6” mieliśmy okazję przetestować drugą deskę firmy Aqua Marina z nowej serii Coral. Jest to...

    KM 12/08/2022
  • więcej
    Aqua Marina Coral Touring 11’6”

    W tym roku do touringowej kolekcji desek Aqua Marina doszedł trzeci model z premierowej serii Coral. Nowy SUP...

    KM 03/08/2022
  • więcej
    Wing na pompowanym supie

    Wingfoil, czyli deska z foilem, napędzana pompowanym skrzydłem, staje się z każdym sezonem coraz bardziej popularną zabawą w wietrzne...

    KM 14/07/2022
  • więcej
    JP Australia CruisAir LE 11’6”

    W ubiegłym roku mieliśmy okazję testować niezwykle udaną deskę allround, JP AllroundAir LE 3DS 10’6”, która urzekła nas świetnymi osiągami...

    KM 17/06/2022
  • więcej
    Unifiber WindSUP Oxygen 10’7” FCD

    Kiedy kilka sezonów temu testowaliśmy jedną z pierwszych pompowanych desek marki Unifiber, WindSUPa Evolution 10’7”, byliśmy zaskoczeni dojrzałością tego sprzętu....

    KM 09/06/2022
  • więcej
    Shark Performance Touring 14’

    Wyczynowy touring z ambicjami deski race – tak w skrócie swoją najnowszą deskę na sezon 2022 opisuje firma...

    KM 21/05/2022
Przewiń więcej
Tap
  • Popularne

  • Nowe

  • Komentarze

  • Zgrupowanie kadry juniorów SUP
    Aktualności21/11/2022
  • Zane Schweitzer na pompowanej desce z foilem
    Filmy02/11/2022
  • Wąski touring czy średniej szerokości sup race? 
    Porady13/11/2022
  • Kona Numinous Hollow 14×21
    Aktualności07/11/2022
  • Starboard Race 2023
    Aktualności09/01/2023
  • Cztery złota dla Polaków na GlaGla Race 2023
    Aktualności26/01/2023
  • Projekt Islandia
    Filmy17/01/2023
  • Wetty – nowe buty na polskim rynku
    Aktualności14/01/2023
  • Kalendarz imprez i zawodów SUP 2023
    Aktualności12/01/2023
  • Starboard Race 2023
    Aktualności09/01/2023
  • Wąski touring czy średniej szerokości sup race? | Supsurfer.pl :

    […] „na szybko” porównać deski Shark Performace Touring 14’x29” (jej test…

  • Kona Numinous Hollow 14×21 | Supsurfer.pl :

    […] ostatnio obserwujemy w sztywnych deskach race, są „puste” kadłuby.…

  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Starboard SUP – nowości 2023 | Supsurfer.pl :

    […] nadał Michael Booth, wygrywając na nim złoty medal w wyścigu…

Facebook

Supsurfer.pl

Polski SUP magazyn o surfingu z wiosłem - najszybciej rozwijającym się sporcie wodnym na świecie!

TAGI

sup film regaty test starboard surfing itiwit deska porady 2019 decathlon deski fanatic 2020 2018 mistral 2021 zawody foil zima spływ 2016 2017 szczecin odra kołobrzeg aztron 2022 rrd wyprawy aqua marina race wiosło rzeka red paddle 2015 gryfino mistrzostwa świata uone aktualności
  • Popularne

  • Najnowsze

  • Komentarze

  • Starboard Race 2023
    Aktualności09/01/2023
  • Kalendarz imprez i zawodów SUP 2023
    Aktualności12/01/2023
  • SUP wyprawa dla zdrowia psychicznego
    Filmy02/01/2023
  • Cztery złota dla Polaków na GlaGla Race 2023
    Aktualności26/01/2023
  • Cztery złota dla Polaków na GlaGla Race 2023
    Aktualności26/01/2023
  • Projekt Islandia
    Filmy17/01/2023
  • Wetty – nowe buty na polskim rynku
    Aktualności14/01/2023
  • Kalendarz imprez i zawodów SUP 2023
    Aktualności12/01/2023
  • Wąski touring czy średniej szerokości sup race? | Supsurfer.pl :

    […] „na szybko” porównać deski Shark Performace Touring 14’x29” (jej test…

  • Kona Numinous Hollow 14×21 | Supsurfer.pl :

    […] ostatnio obserwujemy w sztywnych deskach race, są „puste” kadłuby.…

  • artur :

    Piękna rzeka!

  • Starboard SUP – nowości 2023 | Supsurfer.pl :

    […] nadał Michael Booth, wygrywając na nim złoty medal w wyścigu…

Copyright © 2022 Supsurfer.pl | Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI serwisu Supsurfer.pl

Uone Versatile 10’6”
Starboard Enduro Carbon 
wpDiscuz