W nowej kolekcji desek SUP na sezon 2021 firma NSP zaprezentowała odświeżoną wersję pompowanej race’ówki z ciekawym patentem, mającym dać jej przewagę nad wyścigowymi „dmuchańcami” innych producentów. Jest nim skrzynka statecznikowa Air7 V3, która tworzy na dnie prawie płaską, jednolitą powierzchnię, podobnie do skrzynek znanych ze sztywnych desek.
Jak wiemy, większość pompowanych supów wyposażona jest w doklejane na dnie skrzynki statecznikowe. Jest to prosta i tania metoda konstrukcyjna, jednak nie da się ukryć, że nieco sprzeczna z ideą uzyskania jak najmniejszych oporów podczas pływania. Każda z tych skrzynek bardziej lub mniej odstaje od dna kadłuba. A to, według projektantów NSP, negatywnie wpływa na osiągi deski. Dlatego w nowej wersji wyścigowego supa Race FSL skorzystali oni ze skrzynki montowanej z obydwu stron kadłuba i przechodzącej w specjalnym otworze przez całą jego grubość. Konstrukcja skrzynki Air7 V3 składa się dwóch elementów połączonych paskiem. Najpierw nakładamy dolną część na dnie, przewlekamy pasek przed otwór w desce i łączymy z drugą częścią na pokładzie. Teraz wystarczy napompować deskę, a ciśnienie i napór ścianek otworu skutecznie usztywni skrzynkę.
Producent wymienia następujące zalety tego rozwiązania:
- niski profil skrzynki i lepsze właściwości hydrodynamiczne
- lepsza sztywność i wytrzymałość dzięki połączeniu obydwu stron kadłuba
- możliwość demontażu skrzynki, co ułatwia zwijanie deski i zmniejsza cały pakunek
- łatwiejsza wymiana uszkodzonych części skrzynki
- mniejsze rozmiary paczek = mniejsze obciążenie dla transportu, co pozytywnie wpływa na środowisko.
Oprócz ciekawej skrzynki statecznikowej NSP Race FSL oferuje też inne zalety kadłuba: m.in. podwójne warstwy laminowane w technologii fusion, tkany (woven) dropstich oraz podwójne warstwy burt z podwójnym uszczelnieniem taśmami.
NSP Race FSL dostępny jest w trzech rozmiarach: 12’6”x25”, 14’x27” i 14’x25”.
Więcej informacji o deskach NSP na stronie: www.nspsurfboards.com
Facebook
YouTube
RSS