To już prawie ostatni dzwonek, by zaplanować wyjazd nad polskie morze do pełnego uroku kurortu w Kołobrzegu. Przed nami jedna z najważniejszych i najciekawszych imprez sportowych polskiego SUPa. Zawody, w których nikt nie może być pewny zwycięstwa, ani przegranej. Impreza, która od lat słynie z kapitalnej atmosfery i organizacji. A jak będzie w tym roku? O przedsmak tego, co się wydarzy, zapytaliśmy organizatora PBSR 2022, Marcina Koca.
Już tylko trzy tygodnie zostały do kolejnej edycji Planet Baltic SUP Race. Na jakim etapie są przygotowania do zawodów?
Jesteśmy „w czasie” 😊 czyli: czekamy na dostawę medali i koszulek. Zamykamy ustalenia dotyczące wszystkich pozwoleń, które potrzebne są do organizacji imprezy na wodzie (ze względu na położenie podlegamy Urzędowi Morskiemu w Szczecinie i tym samym musimy mieć odpowiednie zgody z Kapitanatu Portu Kołobrzeg oraz UM Szczecin). Poza tym drukujemy już identyfikatory dla całego zespołu i zbieramy siły przed najlepszym weekendem w Kołobrzegu.
Czy w tym roku czekają nas jakieś nowości/niespodzianki?
Myślę, że powoli dochodzimy do formuły, która satysfakcjonuje nas jako organizatorów. Zmiany będą, ale bez szczególnych niespodzianek. W tym roku wprowadzamy zasadę ogłoszoną na stronie Planet Baltic Sup Race na FB – 5 means 5. Konkurencja będzie klasyfikowana, jeżeli na starcie stanie minimum 5 zawodników. Unikamy w ten sposób nieporozumień przy sędziowaniu danej konkurencji. Przepis jak zwykle (u mnie – Marcin) zapożyczony z żeglarstwa. Tak naprawdę, mogę powiedzieć, że Panów nam nie brakuje (dziękujemy!) ale cierpimy na deficyt Pań. Tu apel: Drogie Superki – morza się nie boimy i nie tłumaczymy posiadaniem deski race na flat…
Mamy niespodziankę dotyczącą Komisji Sędziowskiej. Sędzią Głównym ponownie będzie nieoceniony Marek Rowiński Sr., funkcję Dyrektora Regat obejmuje Maciej Koc, a Dyrektora Technicznego – no właśnie tu mamy Niespodziankę 😊. Podsumowując – wszyscy będą w bardzo dobrych rękach.
Jakie konkurencje są przewidziane i na jakich dystansach?
Tradycyjnie: sobota – sprint (200 m) i wyścig techniczny (3 km), niedziela – długi dystans (10 km) i sztafeta MIX (100W/200M metrów).
Czy starty dobędą się w tym samym miejscu co w ubiegłym roku?
Starty odbywać się będą w tym samym miejscu – na plaży centralnej przy Bosmanacie Portu Kołobrzeg. Mam nadzieję, że to będzie nasze stałe miejsce na kolejne edycje PBSR.
Jak najlepiej zaplanować transport sprzętu na plażę i parkowanie samochodu?
Parking dla aut dostępny będzie tradycyjnie przy budynku Mariny Solnej (ul. Warzelnicza 1). Tam też spotykamy się w biurze regat. Sprzęt najlepiej przenieść na plażę w piątek. Do samego bosmanatu nie dojedziemy ze względu na odbywające się tam imprezy (dobrze lub źle, ale mamy szczyt sezonu), ale piątek jest dniem „rozbiegowym” więc będzie czas. Opcją drugą jest podjechanie rano w sobotę w okolice placu przy latarni i przeniesienie deski na plażę. Parkingi w tamtej okolicy są niestety płatne, ale deskę można podać przez mur przy bosmanacie, co zdecydowanie skróci drogę na plażę. Oczywiście na plaży będzie przygotowana baza, gdzie deski zostaną do niedzieli.
Możemy już zdradzić, jakie nagrody czekają na zwycięzców?
Nagrody czekają 😊, tak jak mówi nasza tradycja. Dla Pań i dla Panów. Najważniejsze, że nie tylko zwycięzcy biegów wygrają.
Kim są sponsorzy tegorocznej edycji?
Partnerem Głównym V edycji Planet Baltic SUP Race jest firma Abades – kołobrzeski deweloper, który wspiera nasze działania na wodzie nie tylko podczas PBSR, ale jest także Partnerem klasy Optimist w Kołobrzeskiej Grupie Regatowej, gdzie jestem trenerem najmłodszych zawodniczek i zawodników. Niezmiennie Partnerem naszych regat i Wyścigu Technicznego jest G. Gerlach Fundacja Rozwoju Polskiej Myśli Technicznej i Mechaniki Precyzyjnej, wspiera nas także Totalizator Sportowy Lotto – Partner Sprintu. Długi dystans objął patronatem producent desek SUP – firma SUP Bass. Wspiera nas także kołobrzeski, elektryczny Signateq, dla Pań przygotował niespodzianki Moose Bags. Słodycze dostarcza Kołobrzeska Krówka. Partnerami imprezy jest Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg i MOSiR Kołobrzeg, Współorganizatorem Kołobrzeg Re:generacja.
Możemy liczyć na zawodników głównie z Polski, czy zapowiedzieli się również goście z zagranicy?
W tym roku będziemy gościć zawodników z Polski. Pomimo informacji wciąż trudno przekonać nawet najbliższych sąsiadów do przyjazdu do Kołobrzegu. Cóż, kto nie był niech żałuje 😊
Kiedy będziemy mogli poznać szkice tras wyścigów?
Instrukcja żeglugi, trasy i wszelkie informacje dla zawodników (karty parkingowe, plany akwenu i inne użyteczne) opublikujemy około 22 lipca, czyli dwa tygodnie przed regatami. Wcześniej zawsze można się kontaktować mailowo, telefonicznie lub przez stronę na FB https://www.facebook.com/PlanetBalticSUPRace
Jaka pogoda została w tym roku zamówiona?
Dzwoniłem wczoraj i rozmawiałem z Neptunem. Wstępnie poprosiłem o 1m do 1,5 na przyboju, ale to dopiero wstępne ustalenia. Prawda jest taka, że mamy bardzo wietrzny lipiec i może być płasko i wakacyjnie w sierpniu… Będziemy elastycznie podchodzić do sytuacji na wodzie. Będziemy przygotowani na każde warunki.
Czy planowany jest tradycyjny piątkowy trening?
Oczywiście tak. Wstępnie rozpoczniemy zapoznanie z akwenem ok godziny 1400 – 1500. Szczegóły będą w instrukcji żeglugi. Na zakończenie wszyscy dopingujmy nasze, wasze, ich Panie 😊 Dziewczyny na deski i na morze! Do zobaczenia w Kołobrzegu!
Dziękujemy za wywiad i do zobaczenia na zawodach!
Facebook
YouTube
RSS