
Maj to miesiąc sensacji w regatowym światku polskiego supa. Niedawno informowaliśmy o przyznaniu Polsce prawa do organizacji mistrzostw świata w 2022 roku, chwilę później dowiedzieliśmy się o kolejnym ważnym wydarzeniu. Zawody Planet Baltic SUP Race w Kołobrzegu uzyskały wsparcie ISA (International Surfing Association) i tym samym regaty otrzymały tytuł Mistrzostw Polski SUP Race pod jej patronatem. Jak do tego doszło i co się z tym wiąże, zapytaliśmy głównego organizatora kołobrzeskich zawodów, Marcina Koca.
W sieci rozbrzmiała wiadomość o patronacie ISA nad zawodami Planet Baltic Sup Race 2021 w Kołobrzegu. Możesz w skrócie powiedzieć jak do tego doszło?
Zadzwonił do mnie jeden z kolegów z zapytaniem, czy byłbym zainteresowany aby ISA i ZSS jak przedstawiciel w Polsce objęły patronatem nasze regaty. W trakcie rozmów otrzymałem propozycję sklasyfikowania Planet Baltic Sup Race 2021 jako zawodów rangi Mistrzostw Polski Sup Race pod patronatem ISA, którą przyjęliśmy. Między innymi dzięki takiej ofercie znaleźliśmy się w kręgu regat sygnowanych logotypami obu organizacji.
Czy patronat ISA wpłynie jakoś na przebieg zawodów? Np. w kwestii konkurencji, punktacji, sędziowania?
W tym roku rozgrywamy 4 konkurencje znane z III edycji PBSR, ale w rozbiciu na dwa dni, a nie jak dotychczas skumulowanych tylko w sobotę. Plan PBSR 2021 przewiduje konferencję prasową w piątek o godzinie 1100, która odbędzie się w Marinie Solnej, następnie tradycyjny już oficjalny trening. W sobotę rozegrane będą konkurencje Sprint i Technical Race, a w niedzielę Long Distance i Relay Race, czyli nasz kołobrzeska damsko-męska sztafeta.
Zmiany: dostosowujemy biegi do standardów międzynarodowych. Wygląd i długości tras można już podejrzeć na naszym profilu FB https://web.facebook.com/PlanetBalticSUPRace
ZSS jako organizacja reprezentująca ISA zapewni też komisję sędziowską i opracuje zasady punktacji w poszczególnych biegach. Oczywiście będziemy czuwać nad zachowaniem standardów z poprzednich edycji i mam nadzieję, że IV regaty PBSR spełnią wszystkie oczekiwania uczestników.
Czy spodziewasz się w związku z tym szerszego zainteresowania wśród zagranicznych zawodników?
Mamy zapytania dotyczące uczestnictwa, ale te najpewniej realizowane będą bliżej terminu imprezy ze względu na wciąż obowiązującą sytuację związaną z pandemią. Wierzę, że wszystko do sierpnia stanie się bardziej klarowne i jest duża szansa na… 😊 niespodziankę. Ale tak jak powiedziałem czekamy na rozwój sytuacji i wtedy powiemy coś więcej.
Czy formuła „każdy może startować” wciąż będzie zachowana?
Tak, oczywiście, że każdy może startować. Chcę jednak zwrócić uwagę, że nie będziemy dzielić grup na deski pompowane i sztywne. Każdy zawodnik startuje na własnym sprzęcie. Myślę, że ważną informacją będzie ta, że na plaży przygotujemy namiot, w którym będzie można bezpiecznie zostawić deski już od piątku.
Co należy zrobić, by wziąć udział w zawodach?
Zapraszam na stronę: https://mksailing.pl/planet_baltic/ , na której można wypełnić formularz, można też napisać bezpośrednio maila (tytuł: Planet Baltic Sup Race 2021) na adres mk@mksailing.pl i podać informacje:
- Imię, nazwisko
- Numer telefonu
- Adres mailowy
- Rozmiar koszulki
- Informację dotyczącą preferencji żywieniowych (vege lub wszystko jedzący)
Wpisowe do IV edycji PBSR 2021 wynosi 150,00 od osoby. Numer konta podany jest na stronie https://mksailing.pl/planet_baltic/
Dziękujemy za informacje i czekamy na wrzesień!
Facebook
YouTube
RSS